Vechten in Elvenar

Als je in elvenar veel wilt gaan vechten zijn er toch wel een aantal dingen waar je op moet letten, zoals welke oude wonderen heb ik nodig om mijn leger te versterken.

 

Om te beginnen zijn er 2 oude wonderen die je normaal gesproken altijd moet hebben, dat zijn Gouden Afgrond en Torens der welvaart ,waarom omdat Gouden Afgrond elke 3 uur munten geeft en het geeft extra inwoners en Torens der welvaart zorgt elk 3 uur voor extra voorraden. Voorraden zijn heel erg belangrijk dat je dit op pijl kan houden want als je veel legers gaat maken kost dit veel voorraden.

Als je geen vechter bent in het spel heb je deze 2 oude wonderen ook nodig als je alleen wilt onderhandelen.

 

Ga je wel veel vechten dan is het zaak om je kazerne steeds door te uppen zolang dat kan, het eerste oud wonder wat je nodig hebt is dan Naalden van de storm dit wonder zorgt er voor dat de snelheid in je kazerne wordt verhoogt met het maken van legers en het maakt ook je lichte afstandseenheden sterker.

Het volgende oud wonder wat je dan nodig hebt is Het Heiligdom/Vechtklooster dit wonder zorgt er voor dat je levenspunten omhoog gaan, standaard is dat 100% maar met dit wonder is dat uit te breiden tot 130% voordeel is dat je het langer kan vol houden in de gevechten die je doet.

Het volgende oude wonder is ook onmisbaar Dwergenbolwerk dit wonder zorgt er voor dat je troepenomvang wat je train omhoog gaat dus kan je meer legers trainen en het produceert lichte mêlee eenheden elke 3 uur. Dit zijn de 3 belangrijkste oude wonder die je met vechten zeker moet hebben.

Met vechten heb je ook Wapenkamers nodig om meer legers te kunnen trainen in het begin moet je er zeker 3 van hebben en later in het spel moet je er meer plaatsen, het aantal wat je nodig hebt hangt van je zelf af en de ruimte die je beschikbaar hebt iedereen speelt weer anders sommige spelers hebben weer veel wapenkamers en andere weer niet, maar dat is iets wat je zelf moet ontdekken van hoeveel je er nodig hebt in het spel. Ook als je verder in het spel komt kan je na je kazerne ook nog een Oefenterrein en een Huurlingenkamp bouwen die kunnen weer andere en sterker eenheden voor je maken.

Wat hier nu boven is vertelt is de standaard basis wat je echt nodig hebt.

En dan is er ook nog een top event gebouw zoals Vuurfeniks die als die op level 10 staat je 50% sterker maakt als je hem voer geeft.

Nog een top event gebouw is Bruine Beer die maakt 50% meer legers aan als je hem voer geeft, als je veel vecht is dit event gebouw onmisbaar om snel extra legers te maken.

 

Als je verder in het spel komt ga je ook weer nieuwe oude wonderen vrij spelen en daar zijn ook diversen oude wonderen bij die je leger sterker kunnen maken, dus het is een tactiek om de juiste balans te vinden en de ruimte om alles te kunnen bouwen. Hier onder zal ik de andere vecht Wonders die voorbij komt kort beschrijven.

 

Heldensmederij

Het produceert elke 24 uur extra Orks, als percentage van de hoeveelheid provincies die je voltooid hebt(omhoog afgerond)

Het verhoogt de schade die je zware Mêlee kan doen.

 

Heiligdom van de sluwe paddestoel

Produceert elke 3 uur lichte afstandseenheden uit je kazerne, als percentage van je huidige troepenomvang(omhoog afgerond)

Elk niveau van je Wapenkamers vergroot de trainingsomvang in de barakken.

 

Vliegende academie

Produceert iedere 3 uur tovenaars uit de kazerne, gebaseerd op het percentage tovenaars in een troep, omhoog afgerond

Verhoogde snelheid van het Huurlingenkamp.

 

Drakenabdij

Sterkere tovenaarseenheden

Mana per spreuk, gebaseerd op de hoeveelheid voltooide provincies.

 

Tempel der Padden

Produceert elke 3 uur Langeafstandseenheden van de kazerne, dit is een percentage van je huidige troepenomvang(omhoog afgerond).

Sterkere Langeafstandseenheden

Overwinningsbronnen

Versneld de trainsnelheid van je troepen in het Oefenterrein

Geeft je lichte mêlee eenheden meer schade

 

Piramide van Loutering

Produceert elke 3 uur zware mêlee van de kazerne, dit is een percentage van je huidige troepenomvang(omhoog afgerond).

Het geeft je willekeurige bonus spirituele goederen wanneer je Orks verzamelt, gebaseerd op de hoeveelheid orks die produceert

 

D222-z "Simia Sapiens"

Verminderd de nachtelijke afname van spirituele goederen.

Verhoogt de eenhedenproductie elke keer wanneer je eenheden int uit de kazerne, oefenterrein of huurlingenkamp.

 

Toernooiarena

Geeft extra ranglijstpunten voor elke toernooikist die je voltooid hebt (na het bouwen van dit oude wonder).

Produceert een aantal darrenrijders elke 3 uur, afhankelijk van je troepenomvang.

 

Al deze oude wonderen maken je leger sterker of versnelt het maken er van speel je veel het toernooi en wil je de wachttijd verkorten dan is het oude wonder Tijdsprong ideaal om de wachttijd te verkorten.

 

En dan het vechten dat kan op 2 manieren automatisch dat wil zeggen jij kiest de legers uit die je wilt inzetten en de computer doet het gevecht voor jouw. Maar je kan ook voor handmatig kiezen hierbij bepaal jij elke zet in het gevecht het voordeel hier van is dat je wat mindere verliezen op loopt, een nadeel is weer dat handmatig vechten veel meer tijd in beslag neemt, maar dat is een keuze die je zelf moet maken wat je wilt.

 

Ook zijn er in de Magische Academie regelmatig gebouwen te maken die bruikbaar zijn voor je legers zoals, Valoriaanse Heldenmoed of Oefenterrein van de Orkstrategen en die diversen gebouwen die tijdelijk bepaalde eenheden voor 5 dagen sterker maken.

 

Welk oud wonder je kan halen kan je zien bij het tabblad oude wonderen en in welk hoofdstuk die zit.

 

In de Magische Academie te maken zijn:

Magnifieke tovermenigvuldiger

Als je dit gebouw inzet krijgen je magische eenheden 50% meer sterke 5 dagen lang.

Verlichte lichte langeafstand

Als je dit gebouw inzet krijgen je lichte langeafstandeenheden 50% meer sterke 5 dagen lang

Ontketende eenhedenupgrade

Als je dit gebouw inzet krijgen alle eenheden 25% extra levenspunten