Schattenjacht

Schattenjacht is een wekelijks evenement dat begint op vrijdag om 14:00 uur  en eindigt op de daaropvolgende donderdag om 14:00 uur . Tijdens deze tijd gaan leden van de alliantie op avontuur op een tropisch eiland, waar ze piraten bevechten en een schat aan beloningen verdienen, waaronder speciale gebouwaanpassingen, Mastery Points en Tokens voor het Fontein van de Jeugd -evoluerende gebouw. ​​Elke voltooide ontmoeting draagt ​​bij aan de algehele voortgang van de alliantie. Allianties strijden in ranglijsten, die wekelijks worden aangepast om ervoor te zorgen dat alleen vergelijkbare allianties het tegen elkaar opnemen.

 

Hoe deel te nemen

Om deel te nemen aan de schattenjacht, moet je de Alliances-technologie (beschikbaar aan het begin van de Bronstijd) hebben onderzocht en lid zijn van een alliantie wanneer de schattenjacht begint. Je kunt slechts voor één alliantie spelen tijdens elke schattenjacht week, dus als je je alliantie verlaat, moet je wachten tot de volgende schattenjacht begint met deelnemen aan je nieuwe alliantie. Als je echter terugkeert naar je vorige alliantie, kun je doorgaan met spelen in de lopende schattenjacht

 

Moeilijkheid graad.

Schattenjacht heeft 9 moeilijkheidsniveaus, zodat je altijd tegenstanders van vergelijkbare sterkte tegenkomt en beloningen ontvangt die relevant zijn voor je huidige voortgang in het spel. Hogere moeilijkheidsniveaus worden ontgrendeld naarmate je door de tijdperken vordert en bieden over het algemeen waardevollere prijzen, waaronder krachtigere voltooiingsbeloningen voor het voltooien van de eerste drie fasen. De vierde fase is een bonusfase waarmee je extra beloningen en rangschikkingspunten voor je alliantie kunt verdienen. De hogere moeilijkheidsniveaus leveren ook meer rangschikkingspunten op voor je alliantie bij elke voltooide ontmoeting. Zodra je een moeilijkheidsniveau voor de week selecteert, kan deze niet worden gewijzigd, maar je kunt een andere kiezen wanneer de volgende schattenjacht begint.

 

Kompas

In tegenstelling tot de Campaign, waar Stamina-energie wordt gebruikt, heb je in Schattenjacht Kompassen nodig om gevechten te beginnen. Elke ontmoeting kost 1 Kompas om te beginnen. De schattenjachtweek begint met 5 kompassen, die elke 1,5 uur regenereren. Er is een limiet van 10 kompassen per keer, dus het is belangrijk om regelmatig te spelen om de schattenjacht te kunnen voltooien. Extra Compasses kunnen worden gekocht met Coins-munten of Gems-edelstenen, maar ze zijn vrij duur. Wanneer je echter actief speelt en niet te veel gevechten verliest, zouden de gratis kompassen die je genereert voldoende moeten zijn om het evenement te voltooien.

 

Genezende heiligdommen

Het belangrijkste verschil tussen de campagne en schattenjacht is dat in schattenjacht je helden hun gezondheidsstatus van de ene ontmoeting naar de andere meenemen. Naarmate je verder komt in de ontmoetingen, zul je merken dat je helden zwakker worden, wat er vaak toe leidt dat je helden moet gebruiken waar je normaal gesproken niet op vertrouwt. Gelukkig is er een oplossing: na elk baasgevecht (elke 5e ontmoeting) kom je een Genezende heligdommen tegen. Hier ontmoet je een groep piraten die middelen eisen in ruil voor het genezen van je helden met 25%. Om met ze te onderhandelen, moet je een minigame spelen. Zodra je helden genezen zijn, kun je ze blijven gebruiken in ATH-gevechten. Houd er rekening mee dat het gebruik van healers in schattenjacht gevechten vooral nuttig is, omdat ook zij een cruciale rol spelen bij het in leven houden van je helden.

Als een held dood gaat in een gevecht kan je die niet meer gebruiken in de rest van die schattenjacht van die week.


Elke niveau heeft 4 stage`s van 20 gevechten.

Dus bijvoorbeeld om Rookie I uit te spelen moet je 80 gevechten winnen in schattenjacht, als die vrij gespeeld is ga je automatische bij de volgende schattenjacht verder met het volgende niveau. 


Gebouwen die je kan winnen in schattenjacht.

Deze gebouwen geven een tijdelijke boost aan een huidig gebouw in je stad.