Oude Wonder Update

De mogelijkheid om een Ruinen scherven te gebruiken om ze te kunnen transformeren in kennispunten die kunnen worden gebruik in een Oud Wonder.

Voorbeeld als je ruinen scherven transformeert van b.v Gouden Afgrond kan die alleen worden gebruik in Gouden Afgrond van een andere speler of van je zelf.

Stel je investeert 10 ruinen scherven van Goulden Afgrond bij een vriend dan levert dat 150 kennispunten op in die ow van de vriend, en als de vriend dat ook bij jouw doet worden jullie er allebei een stuk beter van.

 

10 kennispunten per ruinen scherf in je eigen oude wonder

15 kennispunten per ruinen scherf als je het bij een andere speler doet.

 

Dus het voordeel is dat 1 ruinen scherf nu 10 of 15 kennispunten kan opleveren, als je het maximale er uit wilt halen dan moet je met een speler afspraken maken om dit bij elkaar te doen zo win je 5 kennispunten.

Het is wel zo dat op een gegeven moment de limit met hulp is bereikt is dat je niet meer kan helpen, het is nog niet bekent helemaal hoeveel de limit is, maar het loopt nu op beta dus meer info komt er als we dat hebben.

 

 

Dit is een voorbeeld als je niet meer kan helpen, waarschijnlijk kan je op een andere dag weer helpen.

 

Dit zei een speler er van:

Het lijkt erop dat dit een aparte functie "knowledge_credit" is die vergelijkbaar is met sociaal krediet - om KP voor je OW van andere spelers te ontvangen, moet je je eigen KP aan hen doneren.
Voor zover ik kan zien - is er een startkrediet dat elke dag met 80 wordt verhoogd. (nu heeft inactieve stad in bèta een limiet van 2740KP)
Zodra je doneert aan de AW van een andere speler (met KP/OWKP/ruinenscherven naar KP), wordt je tegoed verhoogd met het bedrag dat je hebt gedoneerd.
Als je eenmaal klaar bent met de onderzoeksfase van je OW, verhoogt alle OWKP die aan andere spelers wordt toegekend uit je kistbeloningen ook je krediet.
Zodra je KP/OWKP/ruinenscherven naar KP van een andere speler naar je OW ontvangt of OWKP ontvangt als beloning op de borst van de voltooide OW van een andere speler, wordt je tegoed verminderd met het bedrag dat je hebt.
Als het 0 wordt, kunt u geen donaties aan uw OW's ontvangen totdat u KP aan iemand doneert of uw gratis dagelijkse limietverhoging van 80KP krijgt (geactiveerd op het moment dat de middelen afnemen).

Uiteindelijk kwam Inno met een werkende anti-duwoplossing.
Dat heeft ook gevolgen voor alle oneerlijke KP-uitwisselingssystemen als u er consequent winst uit maakt.
Het enige dat je van andere spelers kunt krijgen om de snelheid van AW-nivellering over de eerlijke uitwisseling te verhogen, zijn ruinenscherven uit beloningskisten.


Oude Wonderen veranderingen - Focus op enkele grote verbeteringen


Hallo! Na de veranderingen aan de Oude Wonderen die we vorige week hebben doorgevoerd, willen we nu enkele daarvan wat meer uitlichten. Aanvankelijk lag de focus op een paar grote aanpassingen in negatieve zin (zoals de cultuur), we wilden volledig transparant zijn met jullie en uitleggen waarom deze plaatsvonden. We weten dat ze voor sommigen van jullie een gevoelig punt waren.

We hebben ook vermeld dat de meeste Oude Wonderen verbeterd zijn en we willen nu wat meer specifieke voorbeelden delen.

Hieronder vind je een lijst met enkele van de meest duidelijke verbeteringen, met precieze cijfers die vergelijken hoe ze waren voor en na de veranderingen. In de meeste gevallen zijn de nieuwe voordelen veel sterker dan voorheen naarmate je verder in het spel komt.

Bedankt voor de feedback die jullie tot nu toe over dit onderwerp hebben gedeeld, we waarderen het echt en we blijven naar jullie luisteren en erop acteren.

Boek der Geheimen
Gaf beloningen per verkenning – nu beloningen per verhaallijnopdracht
Duwde spelers om te vaak en te vroeg te verkennen, dus werd het verkennen te duur
In latere hoofdstukken wordt verkennen minder frequent, dus het helpt niet veel meer
Nu, het effect geeft voorraden in elke verhaallijnopdracht, wat een veel stabielere aanvullende inkomsten van voorraden biedt

Voorbeeld:
Hoofdstuk 10, OW Niveau 10, Stadhuis Niveau 24 => Voorradenlimiet: 1,54M
Voor: 0,16 x 30 verkenningen x 1,54M = 7,39M voorraden
Na: 0,12 x 43 Opdrachten x 1,54M = 7,95M voorraden
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, Hoofdhal Niveau 44 => Voorradenlimiet: 18,0 M
Voor: 0,28 x 40 verkenningen x 18,0M = 202M voorraden
Na: 0,196 x 88 Opdrachten x 18,0M = 310M voorraden

 

Eindeloze Opgraving
Gaf een paar relikwieën voor het voltooien van een Provincie – wat minder en minder gebeurt in hogere hoofdstukken
Geeft nu twee keer zoveel Relikwieën bij ontvangst van een mystiek object
Wat aanvankelijk minder frequent is dan het voltooien van een Provincie, maar later is het vergelijkbaar (overwegend dat je twee keer zoveel Relikwieën krijgt)
Geeft nu ook alleen Relikwieën die je daadwerkelijk nodig hebt om je Goederenproductie te boosten

 

De Grote Klokkentoren / Kristalvuurtoren
Keek naar je voltooide provincies, wat verkeerde stimulansen gaf om Provincies te vroeg te voltooien
Kijkt nu naar je troepenomvang en beloont je dus voor het ontgrendelen van de respectievelijke technologieën
Tropenomvang is een getal dat veel beter groeit dan "voltooide provincies", dus dit effect groeit ook veel beter dan voorheen, waar het vrij zwak werd in hogere hoofdstukken

Voorbeeld:
Hoofdstuk 10, OW Niveau 10, 220 Provincies voltooid, troepenomvang 1689
Voor: 8 x 220 = 1760
Na: 1,2 x 1689 = 2027
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, 600 Provincies voltooid, troepenomvang 8109
Voor: 14 x 600 = 8,400
Na: 2 x 8109 = 16,2K

Heiligdom van de sluwe paddestoel
Voorheen verhoogde het je Trainingscapaciteit op basis van de gecombineerde Kazerne Niveaus in je stad - je had een steeds toenemend aantal Kazernes nodig om dit effect zinvol te houden.
Nu kijkt het naar je huidige troepenomvang, die betrouwbaar groeit zonder de noodzaak om steeds meer gebouwen te bouwen na verloop van tijd.

Voorbeeld:
Hoofdstuk 11, OW Niveau 10, troepenomvang 2115
Nieuw effect: 0,9 x 2115 = 1903
In de oude opstelling had je minstens 5 Kazernes nodig om dit effect te hebben.
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, troepenomvang 8109
Nieuw effect: 1,47 x 8109 = 11,9K
In de oude opstelling had je minstens 10 Kazernes nodig om dit effect te hebben.

 

Enar's Ambassade
Voorheen kreeg je wat mana per verkenning, wat na verloop van tijd minder en minder frequent werd - een zwak effect, vooral voor zo'n groot gebouw!
Nu ontvang je een bepaalde hoeveelheid Mana per Toernooipunt aan het einde van elk Toernooi - dus het effect schaalt met je inspanning, en het gebouw zal veel meer Mana geven dan voorheen als je een behoorlijk aantal Toernooipunten verdient.

Voorbeeld:
Hoofdstuk 12, OW Niveau 10, 30 verkenningen, 280 Provincies voltooid, 140K Vereiste Cultuur, 12 weken speeltijd
Oud effect: 160 x 30 verkenningen x 280 Provincies = 1,34M Mana
In de nieuwe opstelling zou je elke week 1800 Toernooipunten moeten halen om evenveel Mana te ontvangen. Meer punten => meer Mana!
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, 40 verkenningen, 600 Provincies ontgrendeld, 750K Vereiste Cultuur, 16 weken speeltijd, 1500 Toernooipunten
Oud effect: 280 x 40 verkenningen x 600 Provincies = 6,72M Mana
In de nieuwe opstelling zou je elke week 750 Toernooipunten moeten halen om evenveel Mana te ontvangen. Als je 1800 Toernooipunten zou halen, zou je meer dan het dubbele van de Mana krijgen dan voorheen.

Doolhof van de duistere materie
De Mana-productie was afhankelijk van voltooide Provincies, nu kijkt het naar je voorraadcapaciteit, die veel sneller groeit dan je aantal voltooide Provincies.
Dus, hoe hoger het hoofdstuk dat je bereikt, hoe groter het verschil met het oude effect zal zijn; als je het nieuwste hoofdstuk speelt, kan dit effect bijna 10 keer sterker zijn dan voorheen (als je het aantal Provincies hebt voltooid dat nodig is om dat hoofdstuk binnen te gaan).

Voorbeeld:
Hoofdstuk 13, OW Niveau 10, 320 Provincies voltooid, Stadhuis Niveau 30 => Voorradenlimiet: 3.1M
Voor: 8 x 320 Provincies = 2560 Mana
Na: 0.0038 x 3.1M = 11.8K Mana
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, 600 Provincies voltooid, Stadhuis Niveau 44 => Voorradenlimiet: 18.0M
Voor: 14 x 600 Provincies = 8400 Mana
Na: 0.0049 x 18M = 88.2K Mana

 

Zonsondergangtorens
De hoeveelheid zaden die het in de Buurthulpkist stopt groeide voorheen alleen heel langzaam met upgrades van de stadhuis, maar nu groeit deze hoeveelheid veel sneller aangezien het gekoppeld is aan je troepenomvang.
Als je in een van onze nieuwste hoofdstukken zit, zal je een grote toename hebben opgemerkt.

Voorbeeld:
Hoofdstuk 14, OW Niveau 10, Stadhuis Niveau 32, Troepenomvang 3681
Voor: 64 x 32 = 2048 Goddelijke Zaden
Na: 0,9 x 3681 = 3313 Goddelijke Zaden
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, Stadhuis Niveau 44, Troepenomvang 8109
Voor: 112 x 44 = 4928 Goddelijke Zaden
Na: 1,47 x 8109 = 11,9K Goddelijke Zaden


Torenbibliotheek en Toernooi Arena
Ze bieden extra manieren om ranglijstpunten te verdienen, maar voor de verandering schaalden hun hoeveelheden helemaal niet met je voortgang in het spel.
Nu doen ze dat wel, en dat betekent dat deze gebouwen essentieel blijven voor iedereen die door de inhoud speelt en een hoge plek in de ranglijsten wil hebben.

Voorbeeld:
Hoofdstuk 17, OW Niveau 10, Troepenomvang 5679
Voor: 5 Ranglijstpunten per Kristal / Toernooikist
Na: 0,006 x 5679 = 34 Ranglijstpunten per Kristal / Toernooikist
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, Troepenomvang 8109
Voor: 10 Ranglijstpunten per Kristal / Toernooikist
Na: 0,0098 x 8109 = 79 Ranglijstpunten per Kristal / Toernooikist

 

Verandering van waarde in de oud wonderen

 

De rest komt later